Dag 22 - 3,5 week Canada en Amerika - van Toronto rond de lakes naar Tennessee en terug

22 mei 2019 - Toronto, Canada

Ons Jeepie heeft zij best mogen doen, meer dan 5500 km stond er weer op onze naam. Lange tocht maar dan zie je ook wat.

Wij zijn in Canada Ontario begonnen dan gereden via:

• Pennsylvania
  • New York
  • en terug naar Ontario

Total route

Inderdaad veel gezien, maar er kleefde toch iets vreemds aan deze reis.

Ruim voordat we aan deze vakantie begonnen ben ik met het vernieuwen van mijn toilet begonnen en nog niet afgemaakt. Dan kom je in Amerika in het eerste het beste hotel en zie je een kastsluiting. “ wow, dat is een handig dingetje en mooie design, die sluiting wil ik ook monteren”.

Ok, even een Home Depot of Lowes bezocht, giganten van bouwmarkten, waar ook echt alles te koop is, de meest vreemde gereedschappen of accessoires te verkrijgen, maar geen sluiting zoals gezien in het hotel. Dit werd een soort fobie, want elke Lowes die ik daarna tegen kwam was mijn. Helaas geen mooie design sluiting in onze pocket. Het toilet syndroom was ons achtervolgt. en laat nu tot overmaat van ramp onze vakantie afsluiten met een…ja u leest het goed een flink toiletbezoek. De poepdoos is een levenswerk geworden. Als u verder leest zult u merken dat ik niets te veel heb gezegd.

Toronto, onze start en finish, een gigant van een stad net zo groot qua oppervlakte als de provincie Zuid Holland. Ons hotel Quality Inn, op de rand van Toronto en zo’n 150 km van Niagara verwijderd. U begrijpt dat we er dus redelijk vroeg waren. Het binnendoor rijden was alsof je door ons platte Nederlandje rijdt dus we hebben de snelweg deze keer gepakt.

20190522_233459

Na aankomst de auto volledig leeg getrokken want de bagage moet weer verdeeld worden over beide koffers. We laten tijdens een tour altijd 1 koffer in de auto met spullen die we niet direkt nodig hebben. Alles op de kamer gelaten en de stad in gereden voor een avond maaltijd.

20190522_190521

Hmm, even de stad in haha, ja hoor, dan is een uur rijden door de stad niks bijzonders om in het centrum te komen. We parkeerden in een alternatief woonwijkje waar veel kunstenaars wonen - Kensington Markt. Een redelijk rustiek gebied met veel gekleurde huizen op een alternatieve manier. Erg gezellig op een warme dag, helaas was het niet warm dus probeerden we onszelf op te peppen en aandacht aan de huizen te schenken.

20190522_192324

We ontdekten een popcornwinkel genaamd “Toronto Popcorn Company”. Hier werden zon kleine 50 verschillende soorten popcorn verkocht. Even onze neus in de popcorn gestoken en geproefd om vervolgens een zak popcorn met peanut butter smaak aan te schaffen. Ania’s smaak was toch duidelijk anders dan de mijne. Zij vond de popcorn in Chicago lekkerder dan deze, maar ik proefde niet zo veel verschil en vond de pindakaas best te nassen.

20190522_192336

Ania had 2 plaatsen gevonden die onze aandacht waard waren. Een specifiek hamburger restaurant  genaamd Burgernator. De burgers hier hadden militaire namen zoals sergeant, lieutenant en zo voorts. Dit restaurant werd aanbevolen op internet.

20190522_185856

De lokatie van dit restaurant was ook in dit zelfde wijkje. De burgers werden besteld en ik wilde een lieutenant versmaden. Uiteindelijk was ik bij de brandweer een captain en dus wilde ik mijn ondergeschikten opsmikkelen haha. Maar die ondergeschikten hadden mij net als in het echte leven aardig te pakken want guess what. Het was weer zo’n ‘na het eten douchen’ burger.

20190522_183933

“Je flikt het weer he Ania”, zei ik gekscherend. Hoe moet ik dat kreng mijn vulkaan in krijgen. Ania’s  antwoord was duidelijk. “ZEIKERD”, that was it, mmmm, “dan eet ik het lekker niet”, zei ik, met in mijn gedachte dat ik het wel degelijk naar binnen zou persen, het zag er te lekker uit. Enfin de milieu vriendelijke plastic vork en mes kwamen te voorschijn. En dus heb ik de lieutenant behoorlijk kunnen vermoorden. We hadden weer vrede. En nu dan?

20190522_200636

Er kwam een afsluiting en als u het begin heeft gelezen, zult u begrijpen dat onze vakantie werd afgesloten met een bezoek aan……juist het toilet. Google heeft een poep cafe aanbevolen. Ja, hoor dat kan er nog wel even bij. Mijn leven wordt nu echt door fecaliën beïnvloed. Enfin we rijden naar een parkeerplaats vlak achter het cafe. Bij binnenkomst zag ik dat het om een soort ijssalon ging beheert door… jawel Koreanen.

20190522_200131

Alles wat gemaakt werd was in de vorm van poep. Ach ja, je moet er maar opkomen. Ook de entourage was zeg maar poep. Een toilet als stoel, een kop koffie als toilet, een rondgedraaid ijsje als poep…… Ja John nu weten we het wel hoor.

20190522_201115

Ach het is apart en het loopt nog ook want wees nu eerlijk. Een scheet wordt toch om gelachen toch?, dus filosofisch gezien is het praatje poep juist een vrolijk praatje. Het is raar maar waar. Hoe dan ook de poep was lekker.

20190522_203928

Op naar het hotel, alwaar Ania nu druk bezig om te inventariseren en de koffers aan het pakken is en ik dus wederom mijzelf tot u heb gericht. Helaas de vakantie is voorbij, ik groet al de lezers, maar neem geen afscheid want heus deze brave borst komt zeker terug.

Total route

Tot een volgend keer.

1. Jullie buurvrouw:
    24 mei 2019
    Leuk om weer meegelezen te hebben en fijn dat jullie weer veilig thuis zijn!