Dag 14 - Verblijf Johnson City - Tennessee

14 mei 2019 - Johnson City, Tennessee, Verenigde Staten

Het was goed te merken dan we van het koude Canada langzaam maar zeker naar het warme zuiden reden. Alhoewel ook in Canada en daaronder de temperatuur al redelijk zou moeten zijn. 15 tot 20 graden is normaal rond deze tijd in Canada. Maar tja, het klimaat laat zich niet sturen.

Het ene jaar is het bloedheet en het andere weer chilly cold. Moedertje aarde trekt zich niets aan van wat de mens graag zou willen. De weg naar het zuiden is er een van een echt Amerikaanse een hele brede weg die lijkt op een rijksweg maar vol met afslagen zowel links als rechts, kruisingen en verkeerslichten. Deze moesten we maar een kleine 400 km volgen, maar door een landschap om te zoenen.

on a way

Veel groen ipv die kale berken en erg bergachtig dus vaak stijgen en dalen. Langs deze wegen waar je verschillend snelheden hebt, afhankelijk of je dicht bij bebouwing rijdt en of je verkeerslichten nadert. Normaliter mag je zo’n 65 miles rijden dat komt overeen met zo’n 105 km per uur. en in de dorpjes en steden 35 miles dat is dan weer 55 km. De discipline in Amerika is erg groot, dus de meeste houden zich aardig aan de snelheid, edoch tokkies heb je overal. Het vracht verkeer heeft over het algemeen dezelfde rechten al de personen auto’s dus gewoon rechts en links inhalen en ook dezelfde snelheden.

on a way

Wat dat weer wel het geval is, is dat een helling het langzame rijdend verkeer uiterst rechts moet rijden. Maar bestaat dat dan zou je zeggen. Eigenlijk niet want die Amerikaanse trucks zijn vaak zo sterk dat ze zonder enige moeite de helingen oprijden en je ze dus daar ook net echt kwijt kan rijden. Om pak weg half acht avond rijden we Johnson City binnen.

welcome to Virginia

Had ik het net niet over moedertje aarde en temperatuur. Welnu, de hele week schijnt het hier 20 - 25 graden geweest te zijn, nee kom ik binnen in die stad is het gewoon brrrr koud. 5 graden is ook voor een Nederlandse eskimo te koud. Het ligt helemaal niet aan opwarming of afkoeling van die bol het is gewoon ik die al die ellende op veroorzaakt.

Trouwens ander dingetje wat dan weer opvalt. Zou u als u een garage aan huis heeft de hele dag de garage open laten staan, Zou u uw auto niet op slot zetten voor de deur. Zou u de voordeur niet sluiten. Jawel wij doen dat wel in Nederland en wat zie ja dan hier…raad maar. Ach het heeft de naam he. Amerika is crimineel. We werden enthousiast ontvangen door Cinthia en ook Michael haar zoon was er. Even de reiservaring opgehaald en daarna nog even een maaltijd naar binnen gewerkt. Bedje in en van onze nachtrust genieten.

Route Cincinnati - Johnson City