Dag 21 - verblijf Niagara Falls

21 mei 2019 - Niagara Falls, Canada

Het onwaarschijnlijke is gebeurd. DE ZOOOOON, was wakker geworden. Dit moet ik voelen, dus zelfs in mijn onderbroek de mogelijk kou getrotseerd en naar buiten gesprongen. Yesss, het was warmer geworden.

20190521_110254

We gingen vandaag een Helitour maken over de 600 meter brede, 3 miljoen liter water per seconde neerstortende Horseshoe Falls. Een imposant gezicht. Nu heb ik wel eens in een heli gevlogen en dat is best een apart gevoel. Een oude heli gaat best wel te keer, maar deze heli’s ware redelijk rustig en vrij modern.

20190521_104538

Als je eenmaal boven bent is het net of hij niet vooruit gaat maar de tocht duurde 10 minuten en dan ben je toch een aardig stuk over de rivier gevaren uhhh gevlogen dus. 6 personen gaan dan in zo’n Heli mee. Maar tja als je een Amerikaans lichaam hebt, zoals mijn buuf, dan wordt het toch krapjes maar goed seatbelds fasten en gaan ook al zit je krap, het zicht is er niet minder om.

20190521_114520

Na deze tocht ook nog even een kabelbaantje pakken over de Whirlpool, een kom in de bocht van de rivier waar het water als het ware een kolk vormt. De cable car hing aan de overkant en dus even wachten. “zo dan je krijgt wel waar voor je geld zeg, dat ding hangt daar gewoon een ruime tijd”. Toch maar eens informeren. “Sorry lady, but the cable car is broken, and we don’t know when its ready to operate”, pfft gelukkig dan maar, stel je voor je zal erin zitten en je moet boven een bubbelbad hangen waar een complete Euromast in past dan heb je het even niet naar je zin, dus laat hem maar lekker kapot zijn, we zoeken wel een ander evenement.

20190521_140925

Eerst nog even een bak koffie onze slokdarmen laten opwarmen en van de zon genieten in een heerlijke luie Amerikaanse tuinstoel in…. jawel een Outlet. Ania haar bekende Pandora leverancier even opgezocht voor een Niagara bedeltje en toen op weg naar de zuidkant van de Falls om een parkeerplaatsje te zoeken.

20190521_154759

Ze weten wel raad met parkeren hier hoor, vlak bij de Falls ben je zo’n 20 dollar kwijt voor een plekkie. Maar wij laten ons niet afleggen haha. Meneer google wijst ons de weg en ja hoor gevonden. Waar wij langs reden was een stukje natuurpark, daar kon je dan in rijden en gratis parkeren. Nadeel 4 kilometer lopen. Voordeel, de stappen teller vertelde ons na afloop hoeveel gezonde stappen we hadden gemaakt. Als dat ding dat van te voren had gezegd dan was deze jongen met geen paard uit zijn wagen te krijgen. Maar nu heb ik dat dus wel gedaan. Goed zo John. Goed bezig knul. Rond gedwaald foto’s gemaakt en weer terug naar het hotel. Nog even de toren bezocht en gegeten. Zo deze dag was toch ook weer voorbij morgen op weg naar Toronto. Helaas, wat gaan 3,5 weken toch snel als je het naar je zin hebt. Slaapse

IMG-20190521-WA0064