Dag 7 - Aankomst Minneapolis

8 mei 2019 - Minneapolis, Minnesota, Verenigde Staten

Er was eens…. of liever gezegd er was eens niet. Internet wat een uitvinding, het zorgt ervoor dat je bijna alles kunt terug vinden en het zorgt voor frustraties. Doch het zorgt er ook voor dat we niet zoals vroeger onze vakantiefolders behoeven uit te pluizen om bezienswaardigheden te vinden of andere evenementen. Toen… weet u het nog toen… ging je naar 1 plek op dezen aard en genoot je van je vakantie, alles thuis al uitgezocht en opgeschreven. Maar als je een lange reis ging maken dan moest je wel heel veel uitpluizen.

Skyroam

Welnu wij rijden sedert een aantal jaren door de States en dan kochten we een prepaid kaartje en terwijl ik het stuur in handen hield deed Ania de administratie, zoals het opzoeken van de dingen om te doen op de volgende bestemming. Toen ontdekten we het mobile internet kastje genaamd Skyroam. Wat een handig ding zeg, onbeperkt internet en 5 apparaten tegelijk op dat kastje. In principe overal internet en soms ook op plaatsen waar je het niet verwacht. Totdat….juist totdat dat ding het begeeft en je dus ineens met je handen in het haar zit want we hadden natuurlijk niet echt thuis alles al geregeld. Daar hadden we immers alle tijd voor tijdens de rit.

Het gevolg van het defect raken van dit pok….ding, want zo ging hij heten, was dat Ania best een beetje gefrustreerd in de auto zat te schelden en ik probeerde haar tot rust te krijgen. Ja maar, wat moeten we nu dan. Welnu de oplossing zat in het feit dat Amerika een fastfoodketen heeft die voor ons als prima hotspot kon dienen. Kijk het navigeren was niet zo’n punt daar heb je GPS voor.

Bij elke Mac die we tegenkwamen was het stoppen geblazen en de mails naar de leverancier volgden elkaar dan op en telkens werd onze klacht wat meer aangedikt. Uiteindelijk waren we het zo zat dat we eisten dat we ons geld terug wilden hebben. En jawel hoor bij de eerste de best Mac die we tegenkwamen was de mededeling dat het geld was terug gestort, maar tot onze verbazing  ook de account was verdwenen. Dus nu helemaal niets meer. Boos waren we beiden maar goed dan maar een kaartje weer gekocht. Bij de volgende hotspot kwam de mededeling. Uw account is gereset en u heeft de kosten terug ontvangen. Maar Ania bleef proberen en tot onze verbazing kregen we ineens na 6 dagen dus onze internet verbinding terug.  mmm, mail eraan gewaagd en inderdaad de provider gaf direkt antwoord. Prima dat het nu in orde is en gelukkig hadden we van de provider 2 dagpassen gekregen als compensatie, dus konden we de verbinding uitgebreid testen. Wat we ook deden, internet bleef verbonden. Gaaf, morgen dus de kosten weer herstellen en we kunnen weer plannen en bankieren. Zo zie je maar hoe internet het maatschappelijk leven heeft beïnvloed. Tja op het strand liggen dan is er geen behoefte, maar als je veel wilt zien kan je alles op dit medium terug vinden.Tijdens deze consternatie waren we al aardig dicht bij Minneapolis gekomen.

Mall of America

Ania wilde zoals een goed vrouw betaamt natuurlijk als eerst een outlet mall bezoeken om daarna naar het grootste winkelcentrum van Amerika te gaan - Mall of America. Een daar is geen woord van gelogen. Wat een gigant van een winkelgalerij is dat zeg zelfs zo groot dat in het centrum van deze Mall een pretpark is gebouwd met diverse achtbanen, een wildwaterbaan en kermisattracties. Alles indoor dus de winter (die kan hier behoorlijk streng zijn) kan je hier in je T’shirtje doorbrengen. Er zijn zo’n 520 winkels en 50 restaurants, daarbij een gigantisch aquarium met flinke tropische vissen en door dit aquarium loopt een glazen tunnel. Ania gewinkeld ik even het pretpark bekeken en toen naar “huis”. Tja vandaag een slechte dag gehad. Een eentonige weg, maar die moesten we nemen anders kom je nergens. Ook het gezeur rond internet, waar we toch wel een beetje van afhankelijk zijn, waren beiden zat. Maar niet getreurd de lach is terug en morgen gaan we de bezienswaardigheden van Minneapolis bekijken.

Mall of America