Dag 17 - een Hawaii shirt

18 september 2013 - Johnson City, Tennessee, Verenigde Staten

Johnson City, Tennessee - 18 september 2013

Zo dan 11 uur opgestaan even bijkletsen over de nachtelijke belevingen van Cinthia, want die heeft net als ik verschrikkelijk slecht geslapen. Het leek wel of ik een ballon had ingeslikt. Het farmersgeluid bleef maar uit mijn maag borrelen. Ik beneden in de huiskamer gaan zitten, terwijl Cinthia boven in de huiskamer had gezeten zonder dat we het van elkaar wisten. Jawel je leest het goed, 2 huiskamers. Maar goed, uiteindelijk dan toch bed weer in, gevolg.... verslapen. Om 13:00 uur hadden we ons ontbijtje en gezien deze tijd hebben we besloten de tijd van deze dag te verleggen, dus het was in onze beleving nog gewoon lekker 10 uur.

Hawaii shirtDaar we a.s. vrijdag een Hawaii party hebben, moesten we nog even voor Hawaiian kleding de deur uit. Karel is aangesloten bij een Country Club, waar hij een aantal jaren voorzitter van is geweest en die bestaan nu 100 jaar. Een van de belangrijkste aktiviteiten van zo’n club is golfen, wat trouwens in Amerika allang niet meer zo is als in Europa, daarmee bedoel de kouw...ka.... die sommigen hebben. Golf is een betaalbare leuke en vriendelijke sport voor iedereen, zelfs voor de mensen die nog nooit een balletje geslagen hebben. Dus wij de stad maar in gegaan, naar een “consignment” kleding zaak om een overhemd te scoren wat een beetje luchtig en zonnig aandoet. En jawel, tussen al die afdankertjes hing een overhemd 4xxxxL, even passen. Eerst even de vlooien weggeblazen en kijk het paste............dus niet. Veeeel te groot. Ik had binnenpret, Johnny is nog lang geen Amerikaans dikkertje dus, want waarschijnlijk was het daarvoor bedoeld.

Dan maar naar Ania’s favoriete shoppie “Walmart”, en jawel voor het grandioze bedrag van 5 dollar een schat van een hempie gekocht. Zo ik pas in het feessie. Voor Ania had Cinthia nog wel een jurrukkie met bloemetjes.

Natuurlijk ben ik met Karel daarna de mannendingetjes gaan bekijken bij een winkel genaamd Sears, alwaar ik heb lopen kwijlen over de soorten gereedschappen. Maar helaas kan ik niets meenemen, beetje te overbeladen dan. De dames zijn de vrouwendingetjes-winkels in gelopen. Solly.....no name... maar die BH piept hier ook, dus helaas geen ondersteuning voor je modellukkuh. Je zal ze nog even de natuurlijk ondersteuning moeten geven, offfuh misschien stokjes een optie, haha. Pssst, niet verder zeggen maar mannenhanden helpen ook nog wel eens, haha.

One 12Krijg nou tie.....begint het nog te regenen ook. Gelukkig blijft het wel warm, zo’n 80 graden, dus oppassen dat we niet verbranden in het regenwater. Myron je pet is onderweg hoor, en nog een kleine verassing. Nog even bij een paar vrienden van Karel en Cinthia wat gedronken en voor je het weet is het dan alweer bijna avond. Pfft we waren onze vervroegd ingestelde klok vergeten. Onze maagjes hadden we geen rekening mee gehouden en die laten zich niet verplaatsen. Dus op naar het favoriete restaurant van Karel en Cinthia. “One 12”, genaamd. Een typisch Amerikaans restaurant. “Wait to be seated” stond er weer bij de ingang. Er was nog geen plaats dus even aan de bar wat gedronken. Een Stella Artois biertje. Plekkie vrij wij blij. Het zwarte plafond was vrij hoog en de airco werd geregeld door middel van dikke pijpen. De tafels waren op barhoogte dus krukken eromheen. Verder bestond de vulling van het restaurant uit jonge mensen. Was ik de oudste ? Doe maar raden lezers ! De maaltijd was Amerikaans maar zeker geen burger. Sushi was de maaltijd met vooraf een gewone plate oftewel ik had een steak en de anderen rijst enzo. Al met al een heerlijk bereidde schotel.

Terug naar huis in de nieuwe bolide van Karel, Accura genaamd, een type dat door Honda op de markt is gebracht te vergelijken met Lexus. In ieder geval een pracht Amerikaantje. En mensen even tussendoor, het verhaal wat in Europa de ronde doet dat ze hier in kleine auto’s zijn gaan rijden is maar beperkt waar. De BAKKEN rijden nog steeds ruim rond hier. En zolang de prijs van de benzine per liter nog ver beneden de euro ligt en er geen wegenbelasting betaald hoeft te worden zal het niet snel veranderen. Zo dat was weer even wat info van de andere kant van de aardbol.

Tot morgen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Solly.... No Name.....:
    20 september 2013
    Zitten die bh-piep-muizen overal in USA of volgen ze jullie?
    Een paar mannenhanden zijn heerlijk om te helpen, maar dat is in het dagelijkse leven zo onhandig als hij heel de dag achter je aan loopt zit om ze omhoog te houden......
    En ja, stokjes..... die moeten dan wel van stevig hout zijn.
    Ik zet mn geld nog even in op Chicago. ;-)
  2. Anna:
    20 september 2013
    Haha, No Name, vind het ook rot voor je,bedoel als je bukt en je begint dan te piepen is niet erotisch haha. Maar we gaan ons best doen en een passende mannenverwenverpakking voor je vinden en stokjes nee geen optie moet er niet aan denken dat je door mijn schuld splinters zou oplopen.
  3. Solly.... No Name.....:
    20 september 2013
    Ik wacht rustig af, John, of en zoja wat voor mooie en passende mannenverwenverpakking er gaat komen.