Dag 1 - Chicago 2 september

3 september 2013 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Chicago, Illinois - 3 september 2013

Dag 1 - Chicago 1Flight nummer Chicago UA 908 10:55 uur . Fluister ik mijzelf toe al wakker wordend van een korte nachtrust. Want ondanks dat we al jaren en jaren gewend zijn om de taxi over de grote plas te nemen blijft het toch elke keer weer een aparte beleving. Dus toch een beetje nerveus en dat wint het meestal van Klaas Vaak. Met 1 oog op de klok gericht, terwijl het andere luik nog krakend opgetrokken wordt, merk ik op dat vadertje tijd mij om 04:30 wakker heeft gemaakt. Haat die vent, maar goed alles even snel nog ingepakt en op weg naar de reizigers laadplaats in Amsterdam. 10:55 Chicago UA 908 stond er op de monitor, gelukkig onze vlucht bestaat nog.................nee, nee, nee,....... JA hoor, het zal niet waar zijn mijn ogen schoven naar de laatste letters op het scherm DELAYED. Geen enkele vlucht was vermeld op deze wijze maar die van ons dus weer wel. Mijn vakantie werd alweer met een half uur ingekort, waar kan ik schade vergoeding krijgen?

Nadat we weer het gebruikelijke interview hadden doorstaan mochten we ons zitvlees neerplanten in de wachtruimte tot de delay time was bereikt. Mijn ogen gingen van links naar rechts en omgekeerd, hierbij  tot de conclusie komend dat als je van een multiculturele samenleving houdt, je het best een appartementje op een luchthaven kan hebben. Zwarte Witte, Lange Korte, Brede Smalle en alle talen sprekende mensen lopen hier rond met de bedoeling om op hun plaats van bestemming te komen. He Ania, kijk nou toch weer, ik stond nu sip te kijken naar een handvat van mijn koffer die dus gewoon in 2en lag . Begint weer goed en dat kreng heb ik wel nodig om een 23 kilo zware koffer telkens op te tillen. Als een vogel zo vrij vlogen we over de oceaan richting Chicago, ook hier was het niet helemaal pluis, want alsof de duvel ermee speelt, ik werd weer eens vergeten bij het uitdelen van de maaltijden. pfft waarom ik nu weer.

Dag 1 - Chicago 2Eenmaal aangekomen, duf van de toch wel pittige reis, even de douane lief aan gekeken, voor diegenen onder  jullie die het nog niet weten. Om Amerika binnen te komen ben je van je hemd tot je sokken uitgekleed en mag je als laatste je vingerafdrukken en je pupillen laten zien door middel van een webcam, waar je dan in moet gluren. De rent a car shuttle opgezocht naar Alamo het verhuurbedrijf (voor ons tot nu toe de beste en goedkoopste), aldaar een flinke jongen uitgezocht. Kijk even op internet naar GMC Yukon dan weten jullie wat voor brick we de komende weken gaan rijden. Op naar het hotel Travellodge midden in de Chicago.

Dag 1 - Chicago 11We genoten alweer van de prachtige sky line zoals veel steden hier kennen. Logisch als de gebouwen zo ver boven de grond uitsteken. Magda en Frank, vrienden van ons zouden ons op komen halen en vandaar gingen we voor de eerste avond naar een muziek festival. En ja hoor een muziek festival georganiseerd door Polen. Wat een combinatie. 2 Nederlanders, Frank en ik met 2 Polen, waarvan de een dan weer in Amerika woont, gaan een muziek festival bezoeken in Chicago georganiseerd door ....... jawel Polen. Maar deze Polen hebben wel weer wat. Op een gegeven moment ving ik op van een poolse stem, welke door speakers klonk, dat een groep ging optreden met big tits. He Frank, ik geloof dat we hier wel goed zitten, dus wij gesetteld. Maar dat duurde niet lang. Komt Magda ons halen met de mededeling dat we bij het verkeerde podium zitten. Mmmm nee hoor, wij in koor, ja hoor zei zij dan weer, want de big tits spelen op een ander podium. Oh ja, en wat doen die meiden dan hier op het podium. Magda, die groep daar HEET big tits maar hebben ze niet. Pffft teleurstelling van de dag. Maar goed mensen we zijn heelhuids door de eerste dag heen gekomen. Behoudens dat ik ietsie pietsie te veel bier op had, maar samen met een vliegreis van 10 uur, slaap je daar wel weer erg goed op. Morgen even de bagage organiseren (verdelen, wat blijft in de auto en wat nemen we mee telkens de hotels in en daarna hebben we een fietstour door Chicago.

Tot morgen en slaap lekker .

1. Petra:
    3 september 2013
    Oh jee, als dat maar goed gaat, krijg jij John wel een hufterproof fiets? Anders kan ik je nu al verzekeren dat er van alles aan mankeert;-)
    Weer met smaak je verhaal gelezen, je zou schrijver moeten worden. Heel veel plezier and good luck with the bike.
  2. Tanja:
    3 september 2013
    Weer een fijn begin hihi je hebt toch wel gedroomd van de bigggg tits hihi leuk verhaal weer...en succes met fieten zet ff je helm op he ....je weet maar nooit xxx
  3. Karel:
    4 september 2013
    Never a dull moment with you..........
    Veel plezier, dan hebben wij dat ook met het lezen van jouw reisverhalen.
    Groetjes, Karel & Cinthia
  4. Bettie Brink:
    9 september 2013
    Ik zit te genieten van hoe jij alles vertelt, zie het helemaal voor me, en dan de douane in USA, verschrikkelijk, als of we grote boeven zijn ggrrrrrrrr heel veel plezier John en Ania