Dag 4 - Harley Davidson Museum

5 september 2013 - Madison, Wisconsin, Verenigde Staten

Dag 4 - Madison - 5 september

Bedankt TomTom, bedankt ING. Pfft wat een bedrijven zijn dat, die hebben inbreuk gemaakt op mijn humeur. Offuuhh, nee toch niet echt maar wil wel even vertellen waarom ik dit schrijf. Ania thuis in ons landje de moeite genomen om Tommeke compleet te updaten zodat we weer feilloos konden navigeren. Even 60 euro aan Tom betaald. Zo das weer in orde. Tom aan - Vul in Adres - Madison. Druk op start en u gaat naar de gevangenis en ontvangt geen 1000 euro. Pfft ja zo voelt het wel met dat ding. Die stuurt je gewoon zeg maar rechtsaf om een eindje verder je te laten omdraaien. Had tie toch gewoon linksaf kunnen zeggen, want dat kon ook. En was het nu maar 1 keer nee dat irritante karakter van Tom was niet bij te sturen. Hij raakte bv ook in de war als er een spaghetti van wegen op ons afkwam. Dus Tommie wordt vanaf nu Dommie genoemd. Gelukkig levert de Ipad wel meer kwaliteit.

Nu nog even de ING afkraken en dan ben ik weer gerustgesteld. Jaren en Jaren pin ik in de VS. Dus mijn zuur verdiende centjes allemaal op de eigen rekening gezet. Even het plastic in de muur en de dollar flappen rollen eruit. Ja vergeet het maar blokkade na blokkade. Wat nu weer dan. Vaag herinner ik mij  dat ik een brief heb gehad over het pinnen buiten Europa. Dit moest aangevraagd worden, maar als je al vaker die pas gebruikt hebt zou het niet hoeven. Denk dat ik mooi de klos ben want mijn pas doet het dus mooi niet. Bedankt ING lekker gewerkt hoor. Tis dak een visa account heb anders kon ik lekker bij de daklozen aansluiten hier. Zo das dur uit.

Dag 4 Harley Davidson MuseumIn Milwaukee bevindt zich het Harley Museum en tja ik als matige Easy Rider kan toch zeker niet een bezoek overslaan als ik dan toch in die stad ben. Moet zeggen misters Davidson, dit hebben jullie mooi voor elkaar, een volledige beeld van toen tot heden in een evenzo toepasselijk mooi gebouw. Zelfs een niet motorrijder krijgt kriebels om op een motor te rijden. Wat denk ik ook minder bekend is dat Harley zelfs fietsen fabriceerde en dat al in 1926.

Dag 4 Harley Davidson MuseumHelaas is Harley een beetje aan de prijzige kant anders zou ik toch ook wel zo een brommer willen berijden. Ik blijf het wel doen met mijn Suzuki. Maar dat ik het museum heb bezocht was het zeker waard. Heb toch even het gevoel gehad dat ik erbij hoorde. Dat Harley de markt in Amerika al sinds lange tijd in handen heeft bleek wel uit het feit dat er veel oudere mensen het museum bezoeken.

Vandaag de highway genomen naar Madison we wilden er ietsje eerder zijn omdat het best wel eens een mooie stad zou kunnen zijn. Maar psst mensen, Ania mag dit niet lezen en jullie mogen het ook niet vertellen. Als je eerst langs een Outlet wilt om Crocs te zoeken of Adidas spullen, ja dan wordt het toch weer laat. Ben soms best blij dat Mijn Lieve Heer, mij zo’n ding heeft gegeven wat buiten het lichaam groeit. Crocs? Ja hoor, ik heb weer nieuwe, groene deze keer en niet van die gewone maar gewoon nette schoenen. Adidas is ook weer blij met het beetje aan dollars meer. Op naar Madison.

Dag 4 MadisonMooie omgeving, niet plat en niet kaal. Midden in de stad, Downtown genaamd, staat een provinciehuis wat een kopie is van “het Capitol” in Washington. Erom heen lopen straatjes met winkeltjes, restaurantjes, barretjes en een kustlijntje omdat het centrum precies tussen 2 meren ligt. Wij 1 van de straatjes ingewandeld, welke volgens de kaart de leukste zou zijn. Weer van alles te vinden, zoals de Frozen Yoghurt winkels, mmm lekker spul. Wat een jong volk loopt hier. We kwamen al snel tot de conclusie dat dat te maken had met het feit dat Madison dus een studentenstad is. Uiteindelijk liep die rustiek gelegen straat van ons over in een Studenten Campus.

Dag 4 MadisonAls je wel eens naar films kijkt van bv een Highschool dan is dat zeker vergelijkbaar. Een vreselijk groot terrein en het leuke is dat iedereen er gewoon op kan komen, erg druk met natuurlijk studenten maar ook ouders van studenten die op bezoek komen en zeker ook andere ouderen zoals wij zelf dus.

Dag 4 MadisonBij het zien van snoepende mensen kregen wij eigenlijk ook wel een beetje trek en dus dan maar aan 1 van de vele buffets iets besteld. Ania een veggie burger en ik iets van Italiaanse beef met kaas en andere attributen. Pfft ik werd weer in de maling genomen. Dacht ik nu een hoeveelheid beef te krijgen, nee krijg ik een broodje als een soort burger voorgeschoteld, maar neem niet weg dat het wel erg lekker was. “Wat heb je betaald Ania”, als ik zo vrij mag zijn, zij regelt het financie-ele gedeelte van de reis want dat vind ze leuk en voor mij een last minder. Oh, het was maar 7 dollar. Haha wij krenterige toeristen uit Europa, gaan voor 7 dollar lekker op een studenten campus zitten bikken.

Dag 4 MadisonDe maaltijd heeft gesmaakt, dus langzaam weer terug door onze straat, die trouwens afgesloten was voor verkeer. Omdat er door studenten werd opgetreden met een bandje of iets met jongleren. Nog even de bolide rond 1 van de meren gestuurd en toen terug naar kamertje in Super 8 Motel om te plannen voor morgen. want dat wordt een lange dag.

1. Tanja:
    6 september 2013
    Nou john je kon je hart ophalen met die mooie harleys.....en waar is de foto met je nieuwe crocs die willen we wel ff zien he ;)
  2. Mireille:
    6 september 2013
    Ha ha ha Tommie wordt dommie!! Je hebt Tommie toch niet nodig want jij komt altijd overal. Erg mooi het Harley museum dat zou ik ook wel eens willen zien. Zowiezo ziet het er op de foto's erg gezellig uit allemaal. Hier alles oké nou ja oké!! Myron heeft zijn pols gekneusd maar wil toch morgen aan de wedstrijd mee doen. Maandag gaat hij op kamp dus nog een hoop te doen. Ppffff we hebben de eerste week middelbare school erop zitten maar wat moet ik wennen zeg!! Mijn goed geoliede motor loopt zo nu en dan vast en daar kan ik natuurlijk helemaal niet tegen. Dus maar gauw zorgen dat het hier weer op rolletjes gaat lopen. Veel fun nog en vooral door blijven schrijven. O Ennuh..........wil ik je cross zien? Huh groen?
  3. Monique:
    7 september 2013
    Hallo globetrottertjes,

Jullie zijn niet de enige met problemen met de bankpas hoor, tegenwoordig zijn alle passen geblokkeerd buiten Europa.
    Kwestie van even bellen of inloggen bij ING om te deblokkeren, mocht het nodig zijn.
    Hoewel, je kan ook gewoon iedere dag bij een Campus gaan eten ;)

Veel plezier nog en we volgen jullie op de voet
  4. Anna:
    7 september 2013
    Hi Monique, ja dat is bekend en hebben ook inmiddels de zaak in orde maar het blijft wel gek dat Ania haar pas niet geblokkeerd was en de mijne wel, terwijl beide passen elk jaar gebruikt worden. Maar ik blijf een Heenes en dat zal het dan wel weer zijn. Het ras sterft gelukkig na mij uit. Heb nooit jongetjes kunnen maken.