Dag 3 - onderweg naar Milwaukee

4 september 2013 - Milwaukee, Wisconsin, Verenigde Staten

Milwaukee, Wisconsin - 4 september 2013

Dag 3 - Milwaukee 4 september (2)Even bij IHop, een breakfast restaurant ergens in een winkelcentrum in de de stad onze maagjes laten vullen. Daarna zijn we een AT&T (mobile provider) winkel  ingelopen om een pre paid kaartje te halen voor de Ipad mini van Ania zodat we onderweg ook internet zouden hebben. Blijkt na veel gehannes de Ipad mini niet zo makkelijk te installeren, maar de goed gehumeurde jongeman liet zich niet van de wijs brengen. Hij bleef op z'n Nederlands hannessen en ja hoor, na veel Nederlands gehannes, had hannes resultaat, hij deed het, na een uur van gehannes. En weet je, Ania had zo zielig gekeken dat haar Ipadje het niet wilde doen dat hij het kaartje zomaar weggaf. Zie je wel dat Amerikanen niet alleen maar oorlogszuchtig zijn. Op naar Milwaukee, de volgende plaats in de staat Wisconsin. Maar zoals het een goed geaarde vrouw betaamd eerst nog even een winkelcentrum aandoen. Daar aangekomen parkeer ik mijn Bolide voor een store met vaar en vis-spullen.

Pfft daar hebben ze bij ons echt geen kaas van gegeten. Alles maar dan ook alles direct te verkrijgen, van complete speedboten tot het kleinste dobbertje. Dus hiep hiep huraaay Lotte ik heb mijn Zonnehemel bevestiging aangeschaft dus ook dat is weer verholpen. Het winkelcentrum bleek toch niet zo erg in onze smaak, waarom niet? Wel omdat als je het uit wilt lopen je gelijk 2 weken verder in de tijd bent en daar hadden we dus geen tijd voor lol. Oh ja, Ania winkelen en ikkuh rond kijken, wat trouwens niet onverdiend was. Ik heb met mijn Iphone reclame gemaakt voor Mac Donalds. Er liepen een paar zwaargewichten rond en die moest ik toch even in het geheugen vastleggen, psst wel stiekem natuurlijk. En nu snel binnendoor naar Milwaukee.

SAM_1495-2De route was niet zoals we in Midwest hebben gezien, een totaal gewoon landschap en Amerikaans verkeer dus niets bijzonders eigenlijk. In Milwaukee een Days Inn hotel opgezocht met Ipad en Tommetje en toen nog even Downtown in om te eten. Hello, how are you, was weer de begroeting van de serveerster. Blijft apart maar wel vriendelijk. We werden zoals gewoonlijk weer snel geholpen en toen ik dacht een burger te bestellen, kreeg ik als antwoord, yeah thats a funny thing, good choice. Blijkt dat het helemaal geen burger is maar gewoon macronie met kaas en wat toebehoren in een schaaltje. Tja als je leest Rocktoberfest Mac &  Cheese, kan je die vergissing wel maken. Denk bij mac gelijk aan Mcdonalds, dumbo ikkuh.

Dag 3 - Milwaukee 4 septemberDag 3 - Milwaukee 4 septemberEigenlijk wilde ik ook een kop koffie bestellen, maar helaas de koffie was op. "Oh, but it is no problem to brew a new cup for you sir". Was weer aardig aangeboden maar dacht nee, dat hoeft nu ook weer niet eigenlijk is dat het slootwater niet waard. Dan maar meedrinken met hetgeen Ania had besteld, een 6 tal examples of different beer die ze dus zelf brouwen in grote ketels in dat restaurant. Samen de beer voorbeelden even beoordeeld waarbij we ook samen een gezicht trokken van geef mij maar koffie, wat een bocht zat erbij. Edoch 1tje was wel lekker en dat bleek het normale bier te zijn wat we gewend waren. Maar het blijft apart dat ze het zelf vers brouwen. Zal Heineken wel aanschrijven dat ze een echte brouwer hierheen sturen.

Dag 3 - Milwaukee 4 septemberVandaag dus niet veel beleefd alleen maar gereden en gegeten, maar dat laatste wel op een plaats die op zich wel een romantisch sfeertje geeft. In Ameriak hebben veel steden een zgn riverwalk. Een rivier die midden door een stad loopt met een aangelegd wandelpad ernaast van een paar kilometer vaak vol met retaurants en bars. Natuurlijk ook de nodige plantegroei aangelegd, die de sfeer samen met verlichting vaak heel romantisch doet overkomen.

Zo dat was het weer folks tot spoedig weer. Morgen gaan we het Harley Davidson Muszeum en dan naar Madison.

1. Els:
    5 september 2013
    Hee Anna en John, leuke verhalen weer. Die foto's van die glazen flat heb ik even overgeslagen. Daar kan ik niet naar kijken zonder een knoop in mijn maag te krijgen.
    Veel plezier verder, Els
  2. Mireille:
    5 september 2013
    Het ziet er allemaal echt weer super uit misschien geen grand Canyon maar ook dit is echt iets om van de genieten met weer nieuwe ervaringen. Op naar het verhaal van morgen.